HTML

Egy hónap 22 800 Ft-ból

Azt szeretném bemutatni, hogy miként lehet ebből a 22 800 Ft-ból egy embernek átvészelni egy hónapot, már ha át lehet egyáltalán.

Friss topikok

  • választóember: Próba komment (2013.01.28. 19:37) Próba

Címkék

1 (1) 2 (1) 22800 (24) 47000 (2) adat (1) alap (1) alapanyag (1) állás (1) álláskeresés (1) áru (1) bolt (3) csekk (1) csekkek (2) drága (1) egy hónap (1) elfogyott (2) elosztás (1) elseje (1) első nap (1) facebook (1) félidő (1) fht (23) hétfő (1) húsok (1) költés (5) közmunka (1) munka (1) olcsó (1) összegzés (1) pénz (2) próba (3) proba (3) statisztika (1) számla (2) számlák (1) szegény (1) támogatás (1) történet (1) utolsó nap (1) város (1) vásárlás (2) zsiga marcell (1) Címkefelhő

28. nap, 2013. február 28.

2013.02.28. 16:55 választóember

Eljött az év legrövidebb hónapjának az utolsó napja! Itt az ideje, hogy összegezzük, mennyiből tudtam kijönni ebben a hónapban. Igaz, ezt csak a nap végén tudom megtenni, hiszen ma is kellett kiadnom pár forintot.

Voltam boltban: kenyér (310 Ft), egy doboz vaj (295 Ft), tej (205 Ft) és egy kis csoki (60 Ft) – e hónapban először vettem édességet – csak, hogy megünnepeljem, hogy véget ér a hónap.

Az elmúlt 28 napban semmi szenvedéllyel nem éltem, nem vettem alkoholt és cigit (nem is dohányzom), nem voltam szórakozni és még egy szerencsejátékot sem játszottam. Pedig a szegények egyik nagy reménye a lottó nyeremény, ezért most, csak azért is adok fel egy szelvényt (245 Ft), hátha nyerek.

Január 31-én írtam, hogy a szülői ház előnye, hogy nem kell lakbért fizetni. Azt is megemlítettem akkor, hogy a „fűtés fával történik, így nincs havi fűtésszámla, viszont a tüzelőre érdemes minden hónapban félretenni valamennyit.” El is érkezett ez az idő.

Ahhoz, hogy a következő téli szezonra is legyen fűtenivaló, legalább havi szinten 5 000 Ft-ot célszerű félrerakni. Én ezt meg is teszem, de sajnos sok szegény ember nem tud még a fára is gyűjteni a hó végén.

elfogyott8.bmp

Mint a fenti képen/táblázaton látható, a 22 800 Ft-os FHT – amit az állam biztosít azoknak, akiknek 1 éven belül volt legalább 30 nap munkaviszonyuk – nem volt elegendő nekem, még a legrövidebb 28 napos hónapban sem.  Akik végigolvasták a blogot, azok talán látják, próbáltam spórolni, de így is összesen 51 540 Ft-ra volt szükségem ahhoz, hogy a szülői ház biztonságában (!), tudjak valahogy élni egy hónapig.

Azt pedig jobb tisztázni, hogy mindössze 28 napból állt ez a hónap, egyébként többnyire 30-31 napos (utóbbiból évente hét is van). Az a plusz három nap pedig alapból minimum 1 000-1 500 forint többletet jelenthet.

 ...

Előző bejegyzéseimben említettem a minimálbér alatti közmunkabért, azt a bizonyos 47 000 Ft-ot. Akik szerencsések, azok 8 órában ezért a pénzért, pár hónapig dolgozhatnak. De a (köz)munkába járás is pénzbe kerülhet, az előírások ellenére nem mindenhol biztosítanak munkaruhát, így gyorsabban kopik a ruházat, gyakrabban kell cserélni, mosni (több mosószer, víz és áram fogy). A dolgozó embernek az étvágya is több, valamint egyes esetekben/munkakörökben még a munkába járást is előfinanszíroznia kell (bérlet).

A fentiek tükrében biztosan állíthatom, hogy az a bizonyos nettó 47 000 Ft (ami mára kb. 49 000 Ft), nem elegendő a dolgozó közmunkásoknak, sőt az egyszerű mezei álláskeresőknek is csak igen szűkös keretet jelentene, de nekik csak 22 800 Ft jut… ha jut egyáltalán.

Szólj hozzá!

Címkék: összegzés közmunka utolsó nap 47000 22800 fht

A bejegyzés trackback címe:

https://22800.blog.hu/api/trackback/id/tr605110312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása